Användarvillkor

KÖP

Avtal om köp ingås när du väljer att skicka beställning i kassan. Orderbekräftelse genereras sedan automatiskt av vår databas utan manuell översyn. Vid eventuella felaktigheter i till exempel angivande av pris, leveranstid etc,  förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering får du självklart välja att avboka din order utan kostnad.

Nadja Wedin design ingår endast avtal med myndig person, alternativt omyndig person med målsmans tillstånd.

Rabattkod: En och samma rabattkod får endast nyttjas en gång per kund.

PRIS & BETALNING

I priserna ingår 25% moms om inget annat anges.

Du kan betala med kort eller PayPal. Vi accepterar betalning med VISA, Mastercard och American Express. Vi använder oss av 3D Secure som är en säkerhetsstandard framtagen av VISA och Mastercard för betalningar över Internet. Överföringen vid köp med kort sker med säker SSL-kryptering. Det innebär att ingen obehörig kan se dina kortuppgifter. Observera att beställningens totalbelopp kommer att dras direkt på ditt kort i samband med att du godkänner transaktionen, även om din beställning inte kan levereras omgående.

FRAKT

Fraktkostnaden baseras på ordersumman. Fri frakt gäller för köp över 300 kr, gäller dock ej möbler där faktisk fraktkostnad tillkommer. För ordersummor på 300 kr eller lägre tillkommer 65 kr i frakt.

LEVERANSTIDER

Leveranstiderna ligger normalt på 3-5 vardagar för leveranser inom Sverige. Gäller ej beställningsvaror som möbler och tyg, eftersom dessa produkter ej är lagerförda.

Längre leveranstider än angivet kan förekomma under perioder då vi har hög belastning, slut på lagret, förseningar från leverantörer, med mera.

För leverans utanför Sverige är leveranstiden 5-10 vardagar.

ALLMÄNNA VILLKOR FÖR PRIVATKONSUMENTER

För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt distansavtalslagen. Du kan läsa mer om dina rättigheter som konsument hos Konsumentverket.

KUND-/PERSONUPPGIFTER

För att handla hos oss måste du ange uppgifter i samtliga fält som är obligatoriska vid kundregistreringen. Om vi inte har din e-postadress kan vi inte skicka någon orderbekräftelse och vi kan inte meddela dig om kända leveransförseningar eller om någon del av din beställning ej kan levereras.

De personuppgifter du lämnar till oss används för orderhantering, fakturering, information, marknadsföring och annat som syftar till att vår tjänst ska fungera så bra som möjligt. Uppgifterna förs inte vidare till någon tredje part.

LÄGSTA ORDERVÄRDE

Vi tillämpar inget lägsta ordervärde.

LEVERANS

Din beställning skickas i de flesta fall med DHL Service point. Du får en leveransavisering som skickas till angivet mobiltelefonnummer eller e-post och hämtar ut leveransen på närmaste DHL utlämningsställe. För möbler sker leverans till uppgiven adress enligt överenskommelse med fraktbolag.

AVBESTÄLLNING

Som privatkonsument har du rätt att avbeställa din order innan vi skickat ordern till dig. Detta gäller ej beställningsvaror som möbler och tyg, där beställningen eller för möbler godkänd orderbekräftelse är bindande.

AVGIFT FÖR OUTLÖSTA PAKET

För att förhindra att leveransen går i retur behöver den hämtas på utlämningsstället inom 14 dagar, annars debiteras en avgift om 395 kr (inkl moms) för att täcka de avgifter som uppkommer i samband med att paketet går i retur till oss.

TRANSPORTSKADADE VAROR

För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid.

Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.

Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till utlämningsombudet (eller chauffören vid direktleverans) vid mottagandet av försändelsen. Be att ombudet/transportören gör en notering om skadan på din kopia av fraktsedeln eller i sitt pakethanteringssystem. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.

En produkt som är felaktigt expedierad bör anmälas snarast möjligt till oss, så åtgärdar vi felet.

ÄGANDERÄTTFÖRBEHÅLL

Alla beställda varor är Nadja Wedin designs egendom tills dess att full betalning kommit oss tillhanda.

REKLAMATIONSVILLKOR OCH ÅNGERRÄTT

För att reklamera en felaktig eller defekt vara ber vi dig kontakta oss omgående. För att förenkla hanteringen av reklamationen: uppge ordernummer samt orsak till reklamationen. Vi skickar dig en ny vara utan någon extra fraktkostnad, förutsatt att varan finns tillgänglig. Kan vi inte ersätta dig med en ny vara gör vi en återbetalning när vi fått den defekta varan i retur.

ÅNGERRÄTT, UNDANTAG & RETURER

Privatkonsument har, enligt distansavtalslagen, rätt att ångra köpet inom 14 dagar. Undantaget från denna rätt är produkter som är beställningsvara, så som möbler och tyger.

Ångerrätten gäller ej företag.

Ångerrätten gäller då varan och förpackning återlämnas i oförändrat skick. Varan får inte vara använd, men förpackning får ha öppnats varsamt. Returfrakt vid ångrat köp bekostas av konsumenten. Återbetalning sker så fort vi fått tillbaka varan och returen är godkänd.

Så här gör du en retur:

  1. Kontakta vår kundtjänst via mail anne@gavan.se eller telefon 0451-23339 och be om en returfraktsedel. Du kan som alternativ fylla i Konsumentverkets standardformulär för att utöva din ångerrätt. Standardformuläret kan du ladda ner här.

Var noga med att uppgifterna är korrekta och tydliga.

  1. Förpacka varan ordentligt, använd den ursprungliga produktförpackningen samt ett skyddande transportemballage, likvärdigt det som varan levererades i till dig. Glöm inte att packa i retursedel med kontaktuppgifter samt orsak till returen.
  2. Returnera varan med hjälp av returfraktsedeln.

Returadressen är:

Nadja Wedin Design
c/o: Gåvan
Kopparslagaregatan
280 22 Vittsjö
Sverige

GARANTI

Vi tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt vilket innebär att du har tre års reklamationsrätt efter det att du har mottagit varan. Detta förutsätter att alla skötselråd följs och att normal aktsamhet iakttagits.

Vid ett reklamationsärende skall du kontakta oss via mail (info@nadjawedin.se) eller telefon 0708-678986, så hjälper vi dig vidare. Du kommer att bli ombedd att tillhandahålla bildbevis via mail på felaktigheten/den defekta varan, där felet tydligt framgår. Vid beviljad reklamation skickas en förbetald returfraktsedel ut till dig. När vi mottagit den reklamerade varan undersöks felet på nytt och därefter skickas en ny vara till dig.

FORCE MAJEURE

Händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Nadja Wedin design befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

ÖVRIGT

Vi förbehåller oss rätten till ändring av all information utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning eller om ett försäljningsobjekt utgått, har vi rätt att häva köpet och återbetala eventuella i förskott inbetalda belopp.

COOKIES

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om det.

Vi använder cookies.

En så kallad session-cookie sparas på din dator för att se till att varor du vill köpa hamnar i din egen kundvagn, samt att se till att du kan logga in på korrekt konto. Cookien innehåller ingen personinformation och det går inte att använda informationen på något sätt annat. Cookiens enda funktion är att tekniskt se till att man är korrekt inloggad på sitt eget konto. För att det ska gå att logga in och handla på Nadja Wedin design krävs alltså att du har cookies aktiverat i din webbläsare.

VÅRA FÖRETAGSUPPGIFTER

Nadja Wedin Design
Sunnemobacken 26
123 48 Farsta
Bankgiro: 884-2346
Org.nr: 6608120025
Momsreg.nr: SE660812002501

Kontakt: tel 0708-678986
E-post: info@nadjawedin.se